بازداشت قاتل فراری| جزییات درگیری عجیب و مرگبار دو جوان در خیابان چه بود؟ مصدومیت ۴ نفر براثر انفجار در پارک پرواز تبریز (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد زلزله، دوزین مینودشت در استان گلستان را لرزاند + جزئیات (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمایت دانشجویان تهران از خیزش ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا قتل دختر اصفهانی مبتلا به اوتیسم به دست مادرش مشهد، سومین قطب پیوند کبد در کشور است آرامگاه فردوسی برای ۱۰ شب میزبان بزرگداشت حکیم‌توس است دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد
سرخط خبرها
فوق تخصص خون و آنکولوژی:

سرطان در کودکان در حال افزایش است | کودکان را از تلفن همراه دور کنیم

  • کد خبر: ۳۳۵۸۸
  • ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
سرطان در کودکان در حال افزایش است | کودکان را از تلفن همراه دور کنیم
فوق تخصص خون و آنکولوژی گفت: آمار‌های جهانی نشان می‌دهد از حدود ۲۰ سال پیش تا امروز، سرطان در کودکان در حال افزایش است. سلول‌های مغز کودکان در حال تکامل است و به همین دلیل آنان را باید از تلفن همراه دور کنیم.
به گزارش شهرآرانیوز، دکتر امیر عباس هدایتی اصل عضو دپارتمان سلول‌های بنیادی پژوهشگاه رویان افزود: آمارهایی جهانی نشان می دهد از حدود ۲۰ سال پیش تا امروز، سرطان در کودکان در حال افزایش است به طور مثال در سال ۲۰۰۰ میلادی در کل جهان ۱۶۰ هزار کودک مبتلا به این بیماری بودند، در سال ۲۰۱۶ میلادی این رقم به ۳۰۰ هزار نفر رسید و به طور حتم این آمار در سال ۲۰۲۰ افزایش بیشتری می یابد.

وی به مادران باردار توصیه کرد که حتی المقدور از تلفن همراه و همچنین وای فا دوری کنند که این موارد می‌تواند سبب آسیب به جنین می‌شود.

عضو دپارتمان سلول‌های بنیادی پژوهشگاه رویان به افزایش میدان‌های مغناطیسی گوشی تلفن همراه در همه نقاط دنیا اشاره کرد و گفت: براساس مطالعات انجام شده این موارد می‌توانند ریسک سرطان مغز را افزایش دهند.

هدایتی با بیان این که در ایران هم روند ابتلا به سرطان در کودکان افزایشی است، اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی، نظرات خود را در سه قالب، " شناخته شده"، " پیشنهاد می‌شود" و "مطالعات محدود" بیان می‌کند و درمورد گوشی‌های تلفن همراه پیشنهاد داده تا جایی که می‌شود از آن‌ها استفاده نشود.

وی تصریح کرد: برای سازمان بهداشت جهانی اثبات شده که اشعه‌های یو وی، یونیزان و برق‌های فشار قوی سرطان زا هستند و مردم باید از آن‌ها دوری کنند.

فوق تخصص خون و آنکولوژی، بهبود روش‌های درمانی و استفاده از دارو‌های نوین را عامل مهمی در بهبودی درمان سرطان اعلام کرد و گفت: با توجه به بهبود درمان ها، شاهد زنده ماندن بیشتر کودکان و همچنین بزرگسالان مبتلا به سرطان هستیم و مرگ و میر ناشی از این بیماری کاهش یافته است.

هدایتی اصل افزود: درمان برخی سرطان‌ها در چند سال پیش فقط با شیمی درمانی انجام می‌شد، اما الان روش‌های درمانی افزایش یافته تا بیماران ضمن کاهش عوارض روش‌های درمان، از بهبودی بهتری بهره‌مند شوند.

وی از روش‌های دیگر درمان سرطان، سلول درمانی و استفاده از سلول‌های بنیادی و ایمنی درمانی، درمان پزشکی شخصی که برنامه درمانی بر اساس وجود گیرنده‌ها و تومور مارکر‌ها هدف گذاری و درمان اختصاصی برای هر بیمار منحصر به خود انجام می‌شود.



با تغییر سبک زندگی با سرطان مقابله کنیم


این پزشک فوق تخصص بر لزوم تغییر سبک زندگی تاکید کرد و یادآور شد: با تغییر سبک زندگی می‌توان با سرطان مقابله کرد یا به عبارتی از بروز این بیماری در جامعه پیشگیری کرد تا افراد کمتری دچار آن شوند.

هدایتی اصل، یکی از موارد تغییر سبک زندگی را توجه بیشتر به ورزش و فعالیت‌های بدنی اعلام کرد و گفت: استفاده بیشتر از میوه، مصرف کمتر گوشت قرمز، گوشت‌های فرآوری شده، الکل، سیگار از دیگر موارد تغییر سبک زندگی است که مردم باید آن را رعایت کنند.

وی از مردم تقاضا کرد از خوردن فست فود و غذا‌های آماده پرچرب خودداری و از غذا‌های سالم و مقوی استفاده کنند تا مبتلا به برخی از بیماری‌ها مانند سرطان نشوند.

فوق تخصص خون و آنکولوژی بر لزوم گسترش فعالیت‌های بدنی در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: ورزش سبب افزایش تقویت سیستم ایمنی می‌شود، وقتی ایمنی افزایش پیدا کند، سلول سرطانی فرصت رشد و نمو را پیدا نمی‌کند.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->